Concurrentieoorlog

Geplaatst op: februari 19, 2013 door maartjebrinkmanforiemes in Uncategorized

Plofkip bushokje

Een fout van een concurrent luid en duidelijk in een reclame uiting benoemen, je hoort, ziet en leest het ineens overal! Na de spotjes van ‘Koop geen plofkip, bij Albert Heijn en Jumbo,’ hoor ik het vrijwel dagelijks voorbij komen. Zo hoorde ik gisteren op de radio in een reclamespotje van een verzekering: Had Achmea maar van te voren gemeld dat je bij het Elisabeth ziekenhuis niet terecht kon. Bij ons weet je wel altijd waar je aan toe bent. Het blijft maar tegen elkander verwijten plaatsen. De nieuwe trend, de concurrent zwart maken om zelf beter te lijken?

Advertenties
reacties
  1. maaikerijnders schreef:

    je vergelijkt hier wel appels met peren. De een is een actievan wakker dier, de ander een concurrent. Maar op zich is het verschijnsel wel interessant, hoe verhoudt het zich tot veranderend consumentengedrag?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s