biodegradable

Geplaatst op: februari 25, 2013 door cleohutting in Week 2: coolhuten (web én straat)

Tijdens het coolhunten op internet kwam ik deze biodegradable urn tegen. Het is een urn waar een zaadje van een boom in is geplaatst. Het haalt alle voedingsstoffen uit jouw as en daaruit groeit dan een boom. Ookal ben je overleden, je ‘leeft’ toch door in de vorm van een boom. Een mooi symbool voor een overleden persoon dus.

Bij mij komt allereerst de vraag  binnen: slaan we niet te erg door in de term ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’?
De fascinatie hierna komt dus door de vraag die het in mijn hoofd oproept. Juist omdat ik niet weet of ik het iets positiefs of negatiefs vindt fascineert het mij. Het gehele idee van een symbolische boom als herdenking naar iemand vind ik erg mooi en ook het gehele maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ik vind altijd dat we snel in dit soort trends doorslaan.
Dit product is een tpyisch voorbeeld wat voor mij op de grens zit van iets mooi symbolisch zijn of het luguber vinden omdat we er zo erg in door zijn geslagen.


http://bigthink.com/design-for-good/this-awesome-urn-will-turn-you-into-a-tree-after-you-die

5710595721_6991255b36          tree urn

reacties
  1. Anoniem schreef:

    maar je hebt hem wel utigekozen, dus het fascineert je wel. |gaaf de fascinatie aan in je blog. Dan is het een goede. Ook al twijfel je over of dat positief of negatief is

  2. cleohutting schreef:

    Juist vanwege mijn grote vragen bij het product fascineert het mij, ik dacht dat dat er wel uit kwam. Ik heb er nu nog bijgezet dat dat mij juist fascineert

Geef een reactie

