VERBORGEN KUNST

Geplaatst op: februari 25, 2013 door cleohutting in Week 1: streethunten

Je ziet het steeds vaker, kunst in het openbaar. Je komt het tegen midden op straat, langs de weg, in winkels en zelfs op het openbaar toilet. Toen ik door Tilburg heen fietste viel dit mij ook op. Overal door de stad waren gedichten met speciale boodschappen verborgen.

Het is een speelse en leuke manier om verschillende groepen mensen in aanraking te laten komen met kunst. Op deze manier komen ook mensen die nooit naar een kunstgalerij of museum zullen gaan in aanraking met kunst. Ik vind dit een hele goede manier om men hiermee in aanraking te laten komen.
Bij mij was het bijvoorbeeld het geval dat de eerste zinnen die ik op de muur zag staan een soort boodschap naar mij toe leken. Ik snapte niet wat die zinnen op die muur deden. Toen ik verder fietste zag ik er nog een en later nog een. Mijn aandacht was helemaal naar de gedichten toe getrokken, terwijl ik in het dagelijks leven niet snel een gedicht zou lezen.

IMG_1254  IMG_1266

 

Deze hunt fascineert mij door twee reden. Ik vind het goed dat mensen die normaal nooit in aanraking zullen komen met kunst en cultuur dat nu wel doen. Kunst is naar mijn idee toch een toevoeging aan het leven dat niemand moet missen. Dit is meteen een mooi bruggetje naar mijn tweede rede. Deze is dat het in het dagelijks leven voor een toevoeging zorgt. Saaie muren, wegen en bijvoorbeeld gebouwen worden veel interesanter en leuker om naar te kijken. Het vrolijkt het dagelijks leven echt op in mijn ogen.
Dit geldt dus niet alleen voor de kunstvorm gedichten die ik hierboven genoemd heb, maar ook voor alle andere kunstvormen.

reacties
  1. Anoniem schreef:

    goede hunt , maar volg het format: waarom vind je het cool? ,geef dat aan onder een apart kopje

Geef een reactie

