Sociale facebook kunst: Selfless Portraids

Geplaatst op: februari 26, 2013 door sleevezip in Week 2: coolhuten (web én straat)

Kunst op de sociale media. Zelf zie ik hier ook in trend in met het concept Social Paint, maar nu vond ik iets wat in het verlengde ligt. Selfless Portraids, waar amateur en professionele kunstenaars een kunstwerk maken van jouw profielfoto! Je upload je facebook profiel foto, daarna krijg jij een kunstenaar toegewezen die jouw profielfoto artistiek gaat verbouwen. In ruil daarvoor moet je ook aan de slag met zijn foto. Je krijgt een creatieve uitdaging en daar uiteindelijk een kunstwerkje terug. Een bijzondere samenwerking tussen jou en een complete vreemde. In mijn geval een oude opa uit Amerika, ben benieuwd waar hij mee komt.

Ik zelf heb een kunstfacinatie en zoek naar vormen om het toegankelijker te maken voor een groter publiek. Ik zelf doe op dit moment ook weinig met kunst en vanuit mijn eigen frustratie dat kunstenaars vaak internet en sociale vormen laten liggen ben ik het zelf gaan zoeken. Zelf ik het project Social Paint opgestart (www.sleevezip.webatu.com) waarin het publiek het kunstwerk via een livestream en facebook mee kon creëren. Dit project maakt het ook weer erg toegankelijk en prikkelt de creativiteit. De kunstwereld moet blijven innoveren vind ik, om het voor mij en mijn doelgroep interessant te houden. Zoek naar nieuwe vormen in plaats van te blijven zitten in het oude. Subsidie afname kan ook leiden tot creativiteit.

reacties
  1. maaikerijnders schreef:

    OK, goede hunt, maar volg het format: wat is het , waarom vind je het cool?

Geef een reactie

