Quantified Self

Geplaatst op: maart 9, 2013 door jovdb in Uncategorized

Wat:
Quantified Self, een nieuwe trend in de online marketing, waarbij je doet aan ‘selftracking’. Je houdt dan bv. bij wat je eet, hoeveel je slaapt, hoe je je voelt en of je wel genoeg beweegt. Mensen willen graag gebruik maken van de technologie die beschikbaar is om jezelf beter te tracken, meten en begrijpen.

Waar:
Op dat snijvlak van beweging, voeding, emoties, en technologie, is Quantified Self ontstaan. We bloggen erover, er zijn bijeenkomsten en er zijn online communities. Er komen steeds meer apps en andere gadgets die onze dagelijkse activiteiten kunnen meten, daarbij wordt dan een patroon zichtbaar van je gewoonten.

Waarom:
Dit helpt je om bewustere keuzes te maken en gezonder te leven. Een aantal apps die er al bestaan om deze activiteiten te meten zijn bv. Withings, Foodzy, Runkeeper of Fitbit, een initiatief van sportorganisaties.

De beweging van Quantified Self kwam tot stand in 2007 door Gary Wolf en Kevin Kelly, dit gebeurde op basis van een samenwerking gebaseerd op een gedeelde interesse in zelfkennis en ‘self-tracking’.
Image

Advertenties
reacties
  1. maaikerijnders schreef:

    geen trend zoeken, maar een voorbeeld van een trend. Stuff, dingen producten etcetc.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s