Google glass

Geplaatst op: maart 13, 2013 door cleohutting in Uncategorized

Wat:
Google heeft een speciale bril ontworpen wat als het ware dient als een smartphone. De bril kan alles zoals je ook met je smartphone kan, maar dan dus handsfree (zie onderstaand filmpje)

Het verschijnsel is geen nieuwe hunt, maar het nieuw erover echter wel:

Gepubliceerd: Woensdag 13 maart 2013

Auteur: Jasper Bakker

Google Glass is niet alleen voorbestemd voor mensen die geen gewone bril nodig hebben. Google maakt een variant waar eigen monturen en glazen mee zijn te gebruiken.

Volgens planning komt dit voorjaar een vroege versie van de cyberbril uit voor developers. Die zogeheten Explorer Edition is in beperkte oplage beschikbaar. Ergens later dit jaar volgt de uitvoering voor consumenten, die dan rond de 1500 dollar zal kosten.

Rond die algemene release brengt Google ook eenvariant uit voor brildragers. Zij kunnen dan eigen monturen en eigen glazen op sterkte gebruiken in combinatie met de smartbril van de internetreus.”

Waar:
Technologie

Waarom:
Waarom het mij aanspreekt is omdat het me doet denken aan een nieuwe trend: augmented reality. Ik vind het gaaf dat we al zo ver in de technologie zijn dat zo iets mogelijk was. Ik weet nog wel dat ik als klein kind op tv zo iets in tekenfilms langs zag komen. Nooit gedacht dat dit ooit écht werkelijkheid zou worden


http://webwereld.nl/gallery/113726/google-glass-voor-brildragers–foto-s-.html

reacties
  1. maaikerijnders schreef:

    niet erg scherp meer. AR is al lang een nieuw verschijnsel. Ik wil graag scherpere nieuwe ontwikkelingen horen. De Google glass is al een jaar bekend. Nieuws erover zou wel ok zijn.

  2. cleohutting schreef:

    Ik heb er nieuws over gevonden, dacht dat dit al een hunt was, maar heb nu het nieuws toegevoegd!

Geef een reactie

