SOCIAL MEDIA EMMERTJES

Geplaatst op: maart 15, 2013 door sidneydm in Week 2: coolhuten (web én straat)

WAT

Een groeiende vorm van marketing waarbij het social media gedrag van mensen wordt gevolgd door data experts.

WAAROM4. SOCIAL MEDIA EMMERTJES

Dit is in mijn ogen één het interessantste verdien model op dit moment. Er zwerft enorm vel social media data op het web dat toegankelijk is voor iedereen. Echter is het wel noodzakelijk om over dusdanige software te beschikken om de onoverzichtelijke hoeveelheid gegevens te categoriseren. Als dat lukt kan je als data-junk veel geld verdienen door deze informatie te verkopen aan bedrijven voor wie dit relevant is

WAAR

Naar mijn weten is Denis Doeland (waarvan ik twee seminars heb gevolgd) één van de weinigen in Nederland die over bevengenoemde software beschikt. Wereldwijd zijn er meerdere partijen bezig met dit verdien model.

BRONNEN: 

http://www.springwise.com/marketing_advertising/social-conversations-brands-enable-businesses-act/

http://www.scribd.com/doc/129427346/Lezing-IEMES-Week-Fontys-Academy-for-Creative-Industries

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s